Zákaznická linka: +420 703 30 00 70
Pondělí až pátek: 8:00–16:00 hodin

Návod: Přejděte k novému operátorovi rychle a bez starostí

Publikováno: 30.9.2015

Nevyhovují vám podmínky u vašeho stávajícího operátora? Láká vás lepší nabídka, ale svého dlouholetého telefonního čísla se nechcete vzdát? Ani nemusíte! Přenos vašeho oblíbeného telefonního čísla můžete zvládnout za pouhé čtyři dny a my vám poradíme jak na to.

Návod: Přejděte k novému operátorovi rychle a bez starostí

Není to tak dávno, co převod telefonního čísla k jiné společnosti trval nekonečných 21 dní. Jenže virtuálních mobilních operátorů stále přibývalo, ceny volání a služeb klesaly a do hry musel vstoupit Český telekomunikační úřad. Ten na podzim roku 2013 udělal za čekáním dlouhou tlustou čáru a v rámci ochrany hospodářské soutěže zkrátil čas přenosu čísla na krátké čtyři dny. Pravidla ustanovil jako závazná pro klasické i virtuální mobilní operátory, a prostému lidu tak umožnil zběhnout za lepší nabídkou prakticky kdykoliv a teoreticky i tak často, jak jen se mu zlíbí.

Nenechte se překvapit a neplaťte víc

Není pravidlem, že přenos čísla k novému operátorovi musí být zdarma. V dnešní době sice mnoho společností od poplatků za jeho převod ustupuje, stále vás ale v prvním vyúčtování nového či posledním vyúčtování starého operátora může čekat nemilé překvapení. A co vám radíme? Než se definitivně rozhodnete pro přestup k novému operátorovi, důkladně si prostudujte ceník obou společností. Jedině tak budete vědět, co můžete v dalším vyúčtování očekávat.

Přenos čísla za 4 dny? Žádný problém!

Máte vybraného nového operátora, ale nejste si jisti jak postupovat dál? Náš jednoduchý návod vás přestupem provede hezky krok za krokem a upozorní vás i na to, co by vás možná ani nenapadlo.

  1. Informujte se u stávajícího operátora, za jakých podmínek a jak rychle můžete odejít.
  2. Máte-li u vašeho stávajícího operátora nesplacené závazky, vyrovnejte je. Pokud používáte na volání kredit, musíte počítat s tím, že se k vašemu novému poskytovateli služeb nepřenese, tedy propadne.
  3. Podejte výpověď smlouvy u stávajícího operátora.
  4. Vyberte si nového operátora, jehož nabídka vám bude více vyhovovat. Ten vám poskytne (popřípadě budete muset zakoupit) novou SIM kartu, na kterou nahraje vaše stávající telefonní číslo. Přesný postup má každý operátor trochu jiný - a pokud je solidní, určitě vás o něm bude podrobně informovat. Pro vás je každopádně nejpodstatnější informace, že o své stávající číslo nepřijdete.
  5. Po podání výpovědi dostanete od starého operátora tzv. Číslo výpovědi opouštěného poskytovatele (ČVOP). Jde o unikátní čtrnáctimístný kód, který zajistí, že vám vaše číslo nikdo nezabere. Tento kód platí 60 dní od data vygenerování.
  6. Kontaktujte vybraného operátora a vaše ČVOP mu sdělte. Pak už se jen domluvíte na konkrétním dni, kdy k přenosu dojde, a o nic víc se starat nemusíte. Den před uskutečněním přenosu budete informováni SMS zprávou.
  7. Přenos čísla proběhne čtvrtý den od předání žádosti o přenos novému operátorovi. V době přenosu, mezi půlnocí a šestou hodinou ranní, lze využívat pouze tísňová volání. Po šesté hodině se vaše číslo přenese na novou SIM kartu, ta stará se sama deaktivuje.
Zákaznická linka: +420 703 30 00 70
Pondělí až pátek: 8:00–16:00 hodin

Vaše zlatá rybka na dosah!

Zdarma porovnáme výhodnost tarifních služeb a najdeme vám ideální kombinaci mobilních, internetových a televizních služeb.

Chci porovnat tarify ›
© 2015 - 2024 CentrumTarifu.cz | Cookies
Vytvořil: Reklalink s.r.o.